Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że XLVII Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Warszawie jest wśród 1000 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2019".

 

VI edycja Szkolnych Debat Oksfordzkich


    7 czerwca odbyła się w naszej szkole VI Edycja Szkolnych Debat Oksfordzkich. Jak zwykle retorycznym rozgrywkom towarzyszyło dużo emocji. Wzięły w nich udział wszystkie klasy drugie, przy czym tylko cztery klasy (IIA, II C, II E, II F)wystawiały swoje drużyny. Klasa II B delegowała trzynastu członków Jury Uczniowskiego oraz Marszałka i Sekretarza Debat. Marszałkiem VI edycji została Monika Lech, Sekretarzem Marta Przybysz.

    W półfinałach na argumenty walczyły ze sobą następujące drużyny:
1) z klasy II E (broniącej tezy: „Powojenna Warszawa jest miastem pozbawionym tożsamości”) i drużyna z klasy II C (opowiadającej się za antytezą: „Powojenna Warszawa nie jest miastem pozbawionym tożsamości)”). Zwyciężyli zwolennicy tezy.
2) z klasy II F ( stojącej na stanowisku, że „Egzamin z matematyki powinien być obowiązkowy.”) i drużyna z klasy II A (która starała się udowodnić, że „Egzamin maturalny z matematyki nie powinien być obowiązkowy.”).
Zwycięzcami zostali uczniowie klasy II F.

    Finałowy temat znany był drużynom wcześniej. Teza brzmiała: „Każdy może być artystą.”, antyteza zaś: „Nieprawda, że każdy może być artystą.” W rozgrywkach finałowych obrona tezy losowo przypadła klasie II F, natomiast obrona antytezy zespołowi z klasy II E. Po emocjonującej debacie laur zwycięstwa przyznano członkom drużyny propozycji (II F), która swoim wystąpieniem przekonała Jury, że każdy z nas może być artystą. Wicemistrzami VI edycji zostali uczniowie klasy II E.

    Spośród wszystkich mówców szczególnie przekonujący i najlepiej przygotowany merytorycznie był Maciej Grzelak z klasy II E i to jego ogłoszono Najlepszym Mówcą VI Edycji Szkolnych Debat Oksfordzkich.

    Jury Uczniowskie oraz Jury Nauczycielskie (p. prof. Anna Chojnowska, p. prof. Agnieszka Głowacka, p. prof. Jarosław Przybysławski) oceniało wystąpienia drużyn według następujących kryteriów:
1. Zgodność wypowiedzi z tematem.
2. Trafność i skuteczność argumentów.
3. Styl, kultura wystąpienia - strój, sposób zwracania się do przeciwników, okazywanie szacunku rozmówcom, mowa ciała, dobór słownictwa.
4. Poprawność językowa.

    Po rozdaniu dyplomów i nagród, mistrzowie delektowali się słodką niespodzianką - tortem zwycięzców.

    Za rok zapraszamy na VII edycję debat. Gwarantujemy dobrą zabawę, dużo pozytywnych emocji i możliwość sprawdzenia swoich retorycznych umiejętności, tak ważnych w każdej dyskusji.

Dodała: Joanna Pudzianowska

 

Szkolne Debaty Oksfordzkie 2014

Szkolne Debaty Oksfordzkie 2012

 Szkolne Debaty Oksfordzkie 2011

 

 

 

 

Dziennik elektroniczny

Plan lekcji

Kalendarium

Logowanie

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się na to, że używamy plików cookie.
Rozumiem Odmawiam