Adres e-mail szkoły: lo47@eduwarszawa.pl
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Gra terenowa ''Stan wolności. Stan zniewolenia''

Gra terenowa ''Stan wolności. Stan zniewolenia''

W czwartek 12 grudnia klasy 1E i 2C wybrały się do Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL-u na grę terenową o tematyce stanu wojennego i realiów czasów PRL-u  ,,STAN WOLNOŚCI. STAN ZNIEWOLENIA”. Uczniowie klasy 1E byli tam już po raz drugi, a uczniowie klasy 2C odwiedzili to miejsce po raz pierwszy. Młodzież naszej szkoły została wspaniale  przyjęta przez grono pracowników i wolontariuszy muzeum, którzy podzielili się z nią swoją ogromną wiedzą na temat stanu wojennego. Była to świetna okazja do poznania i zrozumienia realiów tamtych czasów, ale również do zintegrowania się uczniów podczas wykonywania zadań. Na początku gry każdy uczestnik  otrzymał w urzędzie dowód osobisty, który później mogli weryfikować funkcjonariusze ZOMO. Uczniowie poznali jednego z opozycjonistów – Pana Włodzimierza Domagalskiego i dowiedzieli się od niego o procesie wydawania antykomunistycznej prasy, odbijali własnoręcznie zrobione pieczątki z symbolem ,,Solidarności ”na torbach, a także stanęli w kolejce do sklepu, aby kupić papier toaletowy, oczywiście na  kartki. Po zakończeniu gry przedstawiciele muzeum zachęcili naszych uczniów do ponownej wizyty. To wyjście pozwoliło nam lepiej zrozumieć, jak  trudno było funkcjonować naszym rodakom w  PRL-u, a mimo tego nie poddawali się i starali się walczyć z  komunistyczną władzą.

Zuzanna Karyś 1E

 

Data dodania: 2024-12-13 19:32:28
Data edycji: 2024-12-13 19:34:14
Ilość wyświetleń: 95

Nasi Partnerzy

„Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny”

Stanisław Wyspiański, „Powrót Odysa””
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej