Adres e-mail szkoły: lo47@eduwarszawa.pl
Deklaracja dostępności
Reset

Pielgrzymka Maturzystów na Jasną Górę

18 października odbyła się pielgrzymka Maturzystów naszej szkoły na Jasną Górę. Organizatorem wyjazdu była nauczycielka religii s. Bogusława Woźniak, ale inicjatywa należała do księdza Biskupa Romualda Kamińskiego, który zaprosił wszystkich Maturzystów z diecezji warszawsko-praskiej na spotkanie modlitewne z Matką Bożą na Jasnej Górze i zawierzenie Jej egzaminu maturalnego, dalszej drogi kształcenia, ale przede wszystkim swojego życia.

Wyjazd miał charakter modlitewny, ale także integracyjny. Wyruszyliśmy wspólnie z Maturzystami z LO im. Z. Herberta, z którymi poznaliśmy się na Dworcu Wschodnim, skąd o godz. 5.34 wyruszył nasz pociąg do Częstochowy.

Podróż przebiegła szybko, w bardzo życzliwej atmosferze i ani się nie obejrzeliśmy, jak trzeba było wyjść z cieplutkiego wagonu na słoneczny, ale lekko zmrożony peron. Naszym oczom od razu ukazały się piękne murale na okolicznych blokach, które upewniły nas, że dotarliśmy do Częstochowy. Spacerkiem przeszliśmy na Jasną Górę. Do zawiązania wspólnoty o 10.30 mieliśmy jeszcze trochę czasu, więc poświęciliśmy go na zwiedzanie kompleksu klasztornego, które zaczęliśmy jednak od osobistego spotkania z Matką Bożą przed Cudownym Obrazem. Po modlitwie indywidualnej obejrzeliśmy salę rycerską, skarbiec, ale też przeszliśmy wałami, przypominając sobie czasy potopu szwedzkiego. Informowały o nim działa obronne. W porannym słońcu wydawały się przeczyć, że kiedyś toczyła się tu zacięta walka.

Zawiązanie wspólnoty i późniejsze uroczystości miały miejsce w Bazylice przylegającej do Kaplicy Matki Bożej. Zgromadziło się tu naprawdę dużo młodych ludzi, prawie ze wszystkich liceów Diecezji Warszawski-Praskiej. Wchodzących do bazyliki witał ks. Mariusz Czyżewski- dyrektor Wydziału Nauki Katolickiej. Słowo do młodzieży wygłosiła też Mazowiecka Kurator Oświaty. W oczekiwaniu na konferencję można było skorzystać z sakramentu pokuty, pośpiewać, przywitać się z przyjaciółmi z innych szkół. Konferencję wygłosił misjonarz z Togo. Opowiedział o swojej drodze do kapłaństwa, o życiu w Afryce, ale przede wszystkim zachęcał do pozbycia się lęku i zawierzenie życia Bogu, bo to najlepsza inwestycja. Był autentyczny i przekonujący, a przy tym pięknie mówił po polsku, którego to języka zaczął się uczyć cztery lata temu.

Centralnym punktem była Msza Święta w intencji Maturzystów koncelebrowana przez ks. Biskupa Kamińskiego, który też wygłosił homilię. Podkreślał w niej rolę zawierzenia Bogu w drodze życiowej człowieka. On również zachęcał do odważnego podejmowania wyzwań i bycia świadkiem Chrystusa.

Po Mszy Świętej wszyscy przeszli do kaplicy Cudownego Obrazu. Fanfary oznajmiły, że nastąpi odsłonięcie wizerunku Matki Bożej. Był to bardzo przejmujący moment. Tym bardziej, że to uczniowie naszej pielgrzymki mieli zawierzyć wszystkich Maturzystów Maryi. Akt zawierzenia odczytał Michał Nagraba  - Uczeń z LO im. Z Herberta i Natalia Ciężkowska z LO im. S. Wyspiańskiego.  Nigdy wcześniej nie mieli okazji przebywać w bezpośrednim kontakcie z wizerunkiem Maryi z Cudownego Obrazu. Było to duże wyróżnienie i ogromne przeżycie. Zaś słowa zawierzenia dotykały serca i dotyczyły wszystkich sfer życia młodego człowieka.

Po zawierzeniu - jeszcze przez chwilę chłonęliśmy atmosferę miejsca. Byliśmy tu z setkami innych młodych ludzi i czuliśmy się jak jedna maturalna rodzina. Jasna Góra promieniowała młodością i wiarą. Gdzie się nie obejrzeliśmy, tam był jakiś licealista.

Potem szybkim krokiem wyruszyliśmy na dworzec, by punktualnie o 14.57 wyruszyć w drogę powrotną. Byliśmy zadowoleni, bo ciężar matury jakby nieco zmalał. Na pewno powierzyliśmy go właściwej osobie – Maryi.  Ufni, dotarliśmy na Dworzec Gdański, a stąd każdy pojechał w stronę domu – niektórzy uczyć się do sprawdzianu z historii, inni z matematyki, a jeszcze inni z polskiego. Kolejnego dnia przecież trzeba iść do szkoły. Ale wszyscy stwierdzili, że to był dobry czas.

Data dodania: 2023-10-31 19:52:25
Data edycji: 2023-10-31 19:55:11
Ilość wyświetleń: 347

Nasi Partnerzy

„Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny”

Stanisław Wyspiański, „Powrót Odysa””