Adres e-mail szkoły: lo47@eduwarszawa.pl
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Gdańska

W poniedziałek 2 października klasy 2e i 3a udały się na pięciodniową wycieczkę pod opieką Pani Profesor Downar, Pani Profesor Sitnickiej i Pana Profesora Dąbrowskiego. Celem naszej podróży był Gdańsk i jego okolice. Pierwszy dzień wypełniła nam gra miejska oraz zwiedzanie miasta połączone z wejściem na wieżę kościoła Mariackiego, z której rozciągała się piękna panorama Gdańska. Kolejne dni poświęciliśmy kolejno historii II wojny światowej, wizycie na wietrznym Helu oraz poznaniu stolicy Pomorza jako miejsca, w którym swój początek miał związek zawodowy Solidarność. Mieliśmy okazję odwiedzić muzeum II wojny światowej, oraz Europejskie Centrum Solidarności, w których dzięki znakomicie przygotowanym, interaktywnym wystawom można zagłębić się w przedstawioną przez nie historię. Byliśmy również w Stoczni Gdańskiej i na Westerplatte, czyli w miejscach, w których działy się jedne z najważniejszych wydarzeń w historii Polski. Dzięki zobaczeniu tych miejsc na żywo mogliśmy lepiej zrozumieć przeszłość naszego kraju. Ostatniego dnia wycieczki, w czasie drogi powrotnej, odwiedziliśmy zamek w Malborku, czyli największy zachowany średniowieczny zamek w Europie.

Dzięki tej wycieczce mieliśmy okazję poznać historię Polski i Gdańska w ciekawy i pozostający w pamięci sposób, była to również świetna forma integracji między klasami.

Autorki: Julia Gałecka i Kornelia Sadłowska

Data dodania: 2023-10-24 15:54:12
Data edycji: 2023-10-24 16:08:36
Ilość wyświetleń: 549

Nasi Partnerzy

„Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny”

Stanisław Wyspiański, „Powrót Odysa””