Adres e-mail szkoły: lo47@eduwarszawa.pl
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka klasy 1E

W dniach 23.05-26.05 klasa 1E wybrała się na wycieczkę do Krakowa i okolic. Grupa udała się tam pod opieką wychowawcy prof. Janusza Dąbrowskiego, prof. Katarzyny Downar oraz p. przewodnik Małgorzaty.

Pierwszy dzień rozpoczął się od zwiedzania Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie zobaczyliśmy Pieskową Skałę, Maczugę Herkulesa oraz inne piękne widoki. Następny dzień dostarczył nam wiele emocji, ponieważ wybraliśmy się na całodniowy pobyt w największym parku rozrywki “Energylandia”. Kolejnego ranka wraz z opiekunami wybraliśmy się do Muzeum Auschwitz-Birkenau, gdzie mieliśmy okazję poczuć atmosferę tego miejsca i poznać historię holokaustu. Po tej poruszającej wizycie wzięliśmy udział w grze miejskiej, w czasie której mieliśmy okazję lepiej poznać Kraków. Podczas gry zobaczyliśmy takie zabytki jak Teatr im. Juliusza Słowackiego lub pomnik Jana Matejki. Ostatniego dnia wycieczki przebyliśmy Kraków śladami naszego patrona Stanisława Wyspiańskiego. Najpierw odwiedziliśmy kościół na Skałce, czyli miejsce, w którym pochowany jest artysta, następnie poznaliśmy wiele ciekawych faktów z jego życia. Odwiedziliśmy Wawel, zobaczyliśmy część kościoła Franciszkanów zaprojektowaną przez Stanisława Wyspiańskiego. Zwiedzanie zakończyło się odwiedzeniem kościoła Mariackiego i obejrzeniem procesu otwierania ołtarza zaprojektowanego przez Wita Stwosza. Tego samego dnia wróciliśmy do Warszawy pełni wrażeń oraz liczący na kolejne podobne wyjazdy.

Autorki: Julia Kupiński, Kornelia Sadłowska

Data dodania: 2023-06-06 17:05:31
Data edycji: 2023-06-06 20:16:48
Ilość wyświetleń: 596

Nasi Partnerzy

„Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny”

Stanisław Wyspiański, „Powrót Odysa””